Kiruna Wagon

Ne grama par daudz;


Tiem jābūt stipriem, izturīgiem un izturēt maksimālu slodzi. Taču tie nevar svērt ne grama vairāk. Kiruna Wagon izstrādā jaunus īpašus vagonus raktuvēm, kas ir iespējams, pateicoties lokšņu apstrādei uzņēmumā Tibnor.

2014. gadā uzņēmums Kiruna Wagon saņēma jautājumu no ES: vai vēlaties piedalīties un noteikt jaunu standartu Eiropas nākotnes beramkravu loģistikai? Deviņiem atlasītiem uzņēmumiem ES projektā kopā bija jāizveido pašu modernāko loģistikas sistēmu spāņu sāls ieguvējam Iberpotash, un viens no tiem bija Kiruna Wagon.

Atbilde bija, protams, jā.
Kiruna Wagon ir Ziemeļvalstu vadošais uzņēmums raktuvju transportam pa dzelzceļu un piegādā pilnīgus risinājumus raktuvju nozarei rūdas dzelzceļa pārvadājumiem gan virs, gan zem zemes. 2014. gadā uzņēmums saņēma uzdevumu izstrādāt pilnīgi jauna veida beramkravu vagonu ar attiecīgu kraušanas risinājumu.

Izaicinājums

Tas nav tik vienkārši.

– Šiem vagoniem jāspēj pārvadāt sāls, bet arī rūdu un citas beramkravas, stāsta Jūakims Ērešē, Tibnor produktu speciālists.

– Tiem ir arī jābūt garākiem un īsākiem atkarībā no pārvadājamā materiāla un mērķa.

Un tie nevar svērt pārāk daudz. Raktuvju vagoni pārvadā smagas kravas, tiem jābūt ļoti izturīgiem, lai būtu droši. Tai pašā laikā ir vajadzīgs pēc iespējas vieglāks vagons, lai nepārvadātu nevajadzīgu taras svaru, kas patērē enerģiju un neko neveicina.

Risinājums šim izaicinājumam bija izstrādāt kopīgu platformu, uz kuras uzstāda dažādu veidu kravas tvertnes atkarībā no pārvadājamā produkta. Kiruna Wagon turklāt ir konstruējusi lielāko daļu vagonu no Strenx 960, materiāla, kas ir daudz stiprāks, bet galvenais, tam ir augsta stiprības robeža.

Apstrāde

Uzņēmums izvēlējās nevis sagādāt un apstrādāt visu materiālu paši, bet izvēlējās Tibnor pakalpojumus visai lokšņu apstrādei.

– Mūsu servisa centrā Somijā vairākus gadus esam palīdzējuši sagriezt, salocīt un ar lāzeru metināt viņu materiālus, lai lokšņu detaļas būtu tieši tādas kā viņiem vajag, un esam ieguvuši uzticību, lai veiktu to arī šajā projektā.

Priekšrocība uzņēmumam Kiruna Wagon ir, ka Tibnor jau ir liels iekārtu parks ar augstu jaudu, kas ļauj ātri sagatavot lielus apjomus ar gatavo materiālu, saka Jūakims Ērešē.

– Ja viņi paši ieguldītu tādā jaudā, tas būtu, pirmkārt, ļoti dārgi, otrkārt, viņu iekārtas lielākoties stāvētu dīkstāvē. Mūsu iekārtu parks ļauj ražot modernas, lielas un garas detaļas, tādējādi viņiem nav jāmontē mazas detaļas, bet tikai ir jāsaņem gatavu izstrādājumu. Tādējādi viņiem ir vieglāk ievērot termiņus un laicīgi piegādāt saviem klientiem.



Īsumā

Kiruna Wagon
Ziemeļvalstu vadošais uzņēmums raktuvju transportā pa dzelzceļu.

Izaicinājums
Vagoniem jābūt viegliem, izturīgiem un elastīgiem vienlaicīgi.

Apstrāde
Tibnor griež, loka un metina ar lāzeri un piegādā gatavus izstrādājumus.

 

http://kirunawagon.com/